Sunday, 9 September 2012

Kaedah Garis Empat


Haiiii..hari ni jom belajar menulis menggunakan kaedah garis empat. Tahu tak apa itu garis empat?  Haaaaa..ini dia. 

 


Cara-cara nak guna macam ni tau :-
1. Pastikan huruf yang ditulis menyentuh garisan biru 
    dan garisan merah.
2. Tapi..huruf-huruf yang ditulis mestilah betul dan    
    tepat pada garisannya. 
    Macam kat bawah ni haaa.




Cuba buat latihan yang macam ni. Ohh sebelum tu, beli buku garis empat dulu yee. Tak mahal pun, Rm0.80 jee.


1. Mula-mula..buat latihan yang titik-titik ni dulu.


2. Lepas tu..buat latihan macam ni pulak.


3. Akhir sekali..buat latihan yang penuh.



Selamat mencuba!
























2 comments:

  1. salam cikgu. nak tanya kalau garis 4 ni sama besar atau tidak ye jarak garisan

    ReplyDelete
  2. assalam.mana nak dapat software untuk buat lembaran kerja mcm tu?

    ReplyDelete